Als digitaliseringspartner zien wij Byndle als een soort budgetcalculator, waarbij je met een aantal “schuifjes” jouw IT investering passend kunt maken in het budget van jouw onderneming.
We merken dat partners het soms lastig vinden om uit te leggen wat Byndle doet. Daarom vragen we ondernemers om het ons uit te leggen. Thomas Groeneveld, mede-eigenaar van onze digitaliseringspartner Digital Impact, en schrijft hoe hij naar Byndle kijkt:
Als digitaliseringspartner zien wij Byndle als een soort budgetcalculator, waarbij je met een aantal “schuifjes” jouw IT investering passend kunt maken in het budget van jouw onderneming.
Byndle zet (verwachte) restwaarde van apparatuur actief in om klanten op dit moment de juiste deal te bieden. Dat klonk ons ook een beetje als tovenarij, maar we zien “onder de motorkap” dat het echt zo werkt en een bewezen businessmodel is.
Wat indrukwekkend is, is dat Byndle (verwachte) restwaarde van apparatuur inzet om een project beter te laten aansluiten bij de budgetten, cashplanning en het financieel beleid van klanten. Dit bekijken ze heel praktisch bij Byndle, door samen met de IT leverancier, in gesprek te gaan over de verwachte gebruikscyclus.
Dit combineert Byndle door klanten te helpen bij het financieringsvraagstuk voor IT investeringen. Een klant kiest om out of pocket, of in termijnen te betalen. De CFO beslist vervolgens of er via Capex of Opex verslag gelegd moet gaan worden over deze investering.
Daarna kiest IT op welke manier apparatuur veilig uit beheer dient te worden genomen. Dat bepaalt welk restwaardevoordeel in het budget of cashplanning kan worden meegenomen. Daar rolt dan vervolgens heel snel een voorstel uit.
Heel opvallend is dat het verdienmodel niet in het financieringsaspect ligt. Bij Byndle is de financieringsoplossing echt een middel om de juiste nieuwe hardware in de gebruikscyclus op te nemen. Het helpt Byndle uiteindelijk de gebruikte hardware te kunnen verwerven.
Het verdienmodel zit hem in de verkoop van gebruikte apparatuur. Die wordt op het geplande moment, op de afgesproken manier, veilig uit beheer genomen bij de klant. De klant kan vervolgens tijdig nieuwe apparatuur inzetten.
We hebben flink wat tijd gestoken om het goed te begrijpen. Ik denk dat ik het zo zou uitleggen in mijn netwerk!